Pingu și prietenii lui

Standard

       Săptămâna aceasta am abordat o temă destul de greu accesibilă preșcolarilor de grupă mică: ”Viața la Poli”.  Având în vedere vârsta iepurașilor, am ales să vorbim mai mult despre pinguini, viețuitoare drăgălașe și deja cunoscute de ei din filmele de animație.

     Luni am făcut cunoștință cu Pingu, care ne-a prezentat un scurt film documentar despre familia și prietenii lui. Vi-l recomand, este scurt, dar emoționat, iar iepurașii l-au urmărit fascinați, ba chiar au mai cerut ”încă o dată”.

       Iepurașii au aflat că pinguinii:

  • Trăiesc la Polul Sud.
  • Sunt păsări, însă nu pot zbura. Pe uscat se deplasează cu greutate, dar sunt foarte buni înotători.
  • Au corpul acoperit cu pene scurte și puf, iar sub piele un strat gros de grăsime, care îi apără de frig.
  • Se hrănesc cu pește.
  • Se înmulțesc prin ouă. Nu au cuiburi, ci își țin ouăle pe picioare până când puii ies din ou.
  • Dușmanii lor de temut sunt focile, lupii polari și balenele ucigașe.

     Marți am învățat poezia Pinguinul (adaptare după o poezie preluată de pe Internet, fără autor cunoscut).

Eu sunt un pinguin haios

Și am un frac negru, lucios.

La Polul Sud e casa mea,

Acolo unde-i iarna grea.

Eu sunt un bun înotător,

Dar și un strașnic dansator.

Ziua întreagă pescuiesc

Și pe ghețari mă odihnesc.

     Miercuri am plecat într-o vizită imaginară la circ, am ajutat focile să ordoneze mingile prin alternare, după culoare (roșu-albastru), apoi am pictat mingi prin tehnica amprentării cu dopul de plută.

      Joi am aflat povestea unui pinguin care nu ieșea din casă de teamă să nu se murdărească sau să nu i se întâmple ceva rău. Ajuns la grădiniță, pinguinul nostru a învățat să meargă pe piciorușele lui, să își ducă singur gentuța, ba chiar și-a făcut foarte mulți prieteni după ce l-a ajutat pe colegul său să iasă din primejdie, învingându-și teama care îl ținuse până atunci departe de semenii lui. Întreaga poveste o puteți citi AICI.

    Astăzi, la final de săptămână, i-am confecționat pe Pingu și pe prietenii săi. Am avut nevoie de carton colorat, lipici, ochi mobili, sărmă plușată, nasturi și câteva pompoane.

    Vă recomand și câteva fișe pe care le-am folosit pe parcursul acestei săptămâni, la sectoarele de activitate deschise:

Pinguinul -desen peste linia punctată

Alege hrana potrivită!

La circ (ordonarea prin alternare după culoare)

5 responses »

    • Mulțumim, Simona! Am avut ceva rețineri în a aborda la grupa mică această temă, dar le-a plăcut foarte mult. Despre celelalte viețuitoare de la Poli le-am pomenit doar în treacăt, dar le-au găsit în coșul cu animale din plastic și mă tot întrebau cum se numesc. Toată săptămâna s-au jucat cu ele🙂 .

  1. Buna seara. Mi-a placut nespus cum ati abordat tema si ma gandeam sa fac si eu astfel de activitati cu grupa mea mica. As vrea sa va intreb daca ati avut si imagini la povestioara cu pinguilul? multumesc

Lasă un răspuns

