”Mărul”

Standard

         Zâna Toamna a trecut astăzi pe la noi și ne-a lăsat un coș plin cu tot felul de fructe dulci și parfumate. După ce am făcut cunoștință cu fiecare, ne-am prezentat și mărului  rumen, jucăuș, care ne tot ruga să îl rostogolim de la unul la altul, ca pe o minge. Jucându-ne de zor cu el, am observat că este roșu, rotund și destul de tare încât degețelele noastre să nu îl poată modela așa cum fac cu plastilina. Ne-am mutat apoi la sectorul Știință, unde se mai aflau și alte mere, de culoare galbenă sau verde. Aici am văzut ce se află în interiorul mărului. Coaja subțire, netedă, acoperă miezul, alb-gălbui. În mijlocul fructului se află sâmburii, mici, tari, de culoare maro,  ascunși într-un fel de cămăruțe care formează cotorul. Am  gustat cu nerăbdare feliuțele parfumate, ne-a plăcut gustul dulce-acrișor.

       Am aflat că merele cresc în copacul numit măr, dar dacă nu avem un măr în grădină, le putem cumpăra de la piață sau de la magazinele alimentare. Înainte de a le mânca nu trebuie să uităm să le spălăm bine, bine de tot, ca să nu ne îmbolnăvim. Din mere, gospodinele pot să prepare plăcintă, dar și compot, suc sau gem. Merele au multe vitamine, ne ajută să creștem și să fim sănătoși.

După pauza de masă, am modelat mere din plastilină, la sectorul Artă, apoi, la sectorul Construcții, am meșterit și coșulețe pentru merele modelate.

 

Lasă un răspuns

