„Hai să dăm mână cu mână!”

Standard

       Și iepurașii au sărbătorit astăzi Unirea Principatelor Române, îmbrăcați în costume naționale și purtând pe frunte tricolorul românesc. De dimineață, câțiva băieți de nădejde au construit o cetate desprinsă, parcă, din povestirile cu eroi de altădată. Ne-am adunat, apoi, pentru a asculta povestirea Moș Ion Roată și Unirea a marelui nostru povestitor, Ion Creangă. Am aflat cine a fost Alexandru Ioan Cuza și ce a însemnat Mica Unire pentru locuitorii de atunci ai Moldovei și ai Țării Românești. Pilda țăranului înțelept ne-a arătat că ,,unde-i unul nu-i putere, la nevoi și la durere. Unde-s doi, puterea crește și dușmanul nu sporește.” Am decorat, în continuare, costumele naționale pentru româncuțele și românașii pe care i-am prins în horă în jurul hărții României (lucrare colectivă realizată într-o activitate anterioară). Ziua s-a încheiat cu un scurt moment artistic, alături de colegii de la grupele mică și mijlocie. Am recitat poezii dedicate patriei și limbii române, drapelului național sau portului românesc (AICI), apoi ne-am prins, alături de părinți, într-o horă mare, pe binecunoscutul cântec Hora Unirii.

7 responses »

  1. Pingback: Colectia de duminica | Prichindeii

      • Stiu ca educatorii fac totul pentru asta, dar nu-i destul! In ciuda faptului ca intreaga breasla a fost ostracizata in urma scandalului „Blandu”, in invatamant,cei mai multi dascali fac apostolat, dar mass-media romaneasca plina de sexi-jurnalisti,🙂 ca altfel nu pot sa le mai spun, face rating doar din silicoane si goliciune trupeasca, ceea ce duce pana la urma si la goliciunea sufleteasca…Eu ma incapatanez sa cred ca inca mai avem nevoie de modele, ca acestea sunt printre noi si doar trebuie scoase la lumina,ca se poate sfarsi becalizarea, dragusanizarea, toncizarea s.c.l…

      • Vă mulțumesc pentru aceste cuvinte! Mă bucur că mai există și Oameni pentru care adevăratele valori nu s-au perimat🙂. Toate cele bune!

Lasă un răspuns

