,,Așază-mă în căsuța potrivită!” (joc logic)

Standard

       Astăzi am consolidat cunoștințele copiilor despre formele geometrice cunoscute, cercul și pătratul. Cum săptămâna aceasta vorbim despre animalele domestice, am adaptat jocul la tema cu pricina. Am urmărit ca, pe parcursul activității, copiii să recunoască cercul și pătratul, să precizeze atributele pieselor geometrice (formă, culoare, mărime), să formeze mulțimi de piese după un criteriu dat și să argumenteze apartenența unei piese la o mulțime, folosind limbajul adecvat.

        Le-am propus iepurașilor să ne jucăm de-a fermierii, având grijă de animalele de la fermă. Am început prin a-i ruga pe copii să hrănească oaia și cocoșul, așezând în țarcul oiței piesele pătrate (,,baloții”), iar în cotețul cocoșului-,,grăunțele” (cercurile).

Var 1

           Animalele au mâncat, dar  s-a lăsat seara și trebuie să meargă la culcare. Așa că tot iepurașii m-au ajutat să pregătesc adăposturi mari pentru vacă și adăposturi mici pentru vițeluș, grupând piesele după mărime, indiferent de formă sau culoare.

Var 2

          Dis-de dimineață, animalelor li s-a făcut iarăși foame. Calului i-am dat fân (piesele galbene), am trimis gâsca pe iaz (selectând pentru ea piesele albastre), iar cățelușului i-am dat câteva bucăți de carne (piesele roșii).

Var 3

         Săptămâna viitoare vom face cunoștință cu o nouă formă geometrică-triunghiul.

Lasă un răspuns

