,,Iarna, anotimpul bucuriei” (activitate integrată)

Standard

Săptămâna aceasta încheie proiectul tematic dedicat iernii, așadar toate activitățile pe care le-am proiectat au ca scop evaluarea cunoștințelor copiilor despre acest anotimp.
La Întâlnirea de dimineață ne-am amintit care sunt cele patru anotimpuri-surori, apoi i-am întrebat pe copii ce anotimp le-a plăcut mai mult, dintre cele două pe care le-am cunoscut mai bine, Toamna și Iarna. După cum era de așteptat, Iarna a câștigat detașat🙂
Copiii o iubesc pentru că:
-,,Iarna vine Moș Crăciun.” (Florin, Cezar)
-,,Îmi place să mă dau cu sania.” (Denis, Denisa, Iulian, Ramona, Ștefan)
-,,Iarna vine Moș Crăciun la mine și îmi aduce multe cadouri, iar eu îi spun o poezie.” (Bogdan)
-,,Îmi place să fac un om de zăpadă.” (Alexandru, Paula)
-,,Iarna împodobim bradul.” (Camelia)
-,,Îmi place să schiez.” (Edi)
-,,Iarna este frumoasă.”(Darius)
Lucian preferă toamna, pentru că atunci se coc fructele lui preferate.

Văzând cât de iubită este iarna, am anunțat tema activității de astăzi, ,,Iarna, anotimpul bucuriei”, activitate ce a integrat Domeniul limbă și comunicare (lectură după imagini) cu activitățile alese (ALA).

La sectorul Bibliotecă, am dirijat lectura după imagini, prin metoda ,,cipurilor vorbitoare”. Fiecare copil a primit un fulg de zăpadă , regula fiind de a-l așeza pe masă pentru a-și anunța intenția de a răspunde la întrebările mele sau ale colegilor. Am continuat să formulez întrebări pe marginea imaginilor până când toți copiii din grup și-au așezat fulgul pe masă. Am urmărit realizarea acordului subiect-predicat, folosirea corectă a verbelor, exprimarea în propoziții simple sau dezvoltate, activizarea vocabularului copiilor.

Exemple:
,,-Ce vedeți în această imagine?”
,,-Unde se află copiii?”
-,,Ce fac ei?”
-,,În ce anotimp se întâmplă toate acestea? După ce v-ați dat seama?”
-,,De unde vine zăpada? De ce ninge?”
-,,Ce animale apar în imagine?  Dați-i un nume cățelului. Ce face acesta?”
-,,Ce păsări vedeți în imagine? De ce oare nu se află printre ele și o rândunică? Dar vrăbiile de ce nu au plecat în țările calde?”
-,,Ce s-a întâmplat cu frunzele copacilor?”
-,,Cum se numesc singurii copaci verzi din imagine?” (brazi)
-,,Ce s-a întâmplat cu apa lacului? De ce oare copiii nu se scufundă, ba chiar patinează pe lac?”
-,,Ce titlu ar fi potrivit pentru această imagine?”

La sectorul Artă, iepurașii au colorat imagini cu aspecte de iarnă, imagini pe care le vom reuni într-o carte ce va constitui finalitatea săptămânii.

La Știință s-a desfășurat jocul de masă ,,Așază-mă la locul potrivit!”. Am împărțit copiilor, în mod egal, jetoane ilustrând aspecte caracteristice tuturor anotimpurilor. Fiecare copil și-a întors jetoanele, pe rând, sarcina fiind completarea tablourilor de iarnă și de toamnă cu imaginile adecvate. Am folosit materialele din setul ,,Cu mine te întrece”, apărut la Ed. Diana.

Lasă un răspuns

