Ordonarea elementelor unei mulțimi după lungime

Standard

Activitatea de astăzi a debutat, ca în fiecare zi,  cu Întâlnirea de dimineață. După ce ne-am amintit în ce anotimp suntem și am vorbit puțin despre vreme și despre cum ne îmbrăcăm când plecăm la grădiniță, le-am prezentat copiilor fularul meu și m-am arătat foarte curioasă de a le vedea și pe ale lor. Zis și făcut! Am adunat toate fularele pe care le-am găsit prin vestiare și le-am adus în sala de grupă.

DSC06162_EditedÎncântare și dezamăgire totodată. Erau mai puține fulare decât copii,  fie nu căutasem eu atent, fie fularele se ascunseseră foarte, foarte bine de mine, fie câțiva copii își lăsasera azi fularul acasă, după vremea primăvăratică de ieri :)) Văzând cum stau lucrurile, i-am rugat pe iepurași să își caute fularele și să le prezinte colegilor.

-,,Care este fularul tău?”

-,,Ce culoare are?”

Am așezat apoi fularele pe covor și am observat că unele sunt mai lungi, altele mai scurte. Ștefania ne-a ajutat să descoperim fularul cel mai scurt, iar Bogdan ni l-a arătat pe cel mai lung.

Le-am propus apoi iepurașilor fără fulare să îi ajute pe cei cu fulare să se ordoneze după lungimea fularelor, crescător. Am repetat jocul de câteva ori, copiii schimbându-și locurile, la semnalul meu.

Activitatea a continuat pe grupuri mici, la cele trei sectoare de activitate deschise. Astfel, la sectorul Artă s-a desfășurat activitatea artistico-plastică din cadrul Domeniului estetic și creativ, având ca temă ,,Fularul cu dungi” (desen). Iepurașii și-au ales câte un fular dintre cele cinci de lungimi diferite (fără să vadă lungimea) și le-au decorat cu dungi de diferite culori, având posibilitatea de a alege între creioane clasice, carioca și creioane cerate. La final, și-au ordonat fularele după lungime, crescător, pe sârmă.

La sectorul Știință, iepurașii au lucrat pe caietele speciale, având următoarele sarcini:

,,-Decorează cu dungi fularul scurt.

-Dacă ai părul scurt, colorează băiatul, iar dacă ai părul lung, colorează fetița.”

La Bibliotecă, am decorat fularul, mănușile și căciulița cu linii oblice, trasând elementele grafice peste puncte, apoi am colorat fularele. (Unii nu ne-am îndurat să lăsăm nici mănușile sau fesul necolorate🙂 )

Lasă un răspuns

